lördag 4 oktober 2008

Däsbood!


I somras ringde min syster, eller folk säger att det är min syster iaf. Jag kommer då att neka in i döden, eller motsatsen bevisats. Hur kan jag vara så bra och smart och hon så.....ehh tvärtom, om vi nu ska vara syskon ?

Fia hävdade hon under telefonsamtalet å det bestämdaste att hon hade fått "däsbood". Jag fattade inte ett smack men hon bara upprepade, däsbood, däsbood däsbood. Då slog det mig att hon faktiskt försökte säga näsblod. Det blir ju faktiskt så, har man 2 tussar i näsan för att stoppa blodet och försöker säga det ordet så blir det ju faktiskt just däsbood, prova själv.

Men hade hon däsbood då ? Icke!
Hade hon under 1 promille ? Icke!
Vet hon/någon hur hon tänkte ? Icke!
Är vi syskon? ****!
Är hon berättigad till Ursviksrabatten ? Jamän!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ska han som faktiskt poppat in ett popcorn i örat säga?!

kristina sa...

Synd om din syster då :-D