onsdag 24 september 2008

Gängrelaterade brott.


Hör nu på go´vänner så ska jag för er berätta, vilka minnesbilder som börjar arbeta sig tillbaka till min hjärna nu när spritångorna från helgen börjar lätta. På väg hem från krogen i helgen vart jag/vi vittne till ett brott jag trodde man bara såg på tv . En av damerna i mitt sällskap var det som vart utsatt för detta också, DRIVEBY SHOOTING.

Ett av hoodens mest fruktade gäng kommer glidande efter gatan, närmar sig den blonda donnan, avlossar deras vapen och är sedan försvunna lika plötsligt som dom kom. (hann inte se om det var bloods eller crips, var för mörkt för att se färgerna) När röken sedan lagt sig springer vi fram till offret för att se om det ens finns nån gnutta hopp om överlevnad. Flera av gärningsmännens kulor har träffat med nästan kirurgisk precision. Weapon of choice undrar ni säkert då (kalashnikov? Uzi? avsågat hagelgevär?) Njet, nått ännu hemskare.

Och det stavas MEATBALLS!

Så kvar på marken ligger offret, leende (eller kanske t.om gapskrattande) med munnen full av köttbullar och det enda spår som syns av förövarna är tomhylsorna, AKA ett tomt paket mamma scans hemlagade. Ska se om jag lyckas hitta några spår på det, fingeravtryck eller DNA. Man kan ju det här, man följer ju sitt CSI.

Och nu far jag ju då inte så ofta med osanning, det hände faktiskt. 100% sant, abuuu, jalla, jag sväääär bruuuuschan!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hehe...

blondadonnan sa...

Jag har trauma efter denna händelse, jag kommer nog aldrig att kunna äta en köttbulle igen!
Man bor i en liten stad och tror man känner alla men jag har ingen aning vilka dom var... Hoppas du löser gåtan snart.