fredag 26 september 2008

Hells kitchen.


Har väl inte undgått någon att det är fredag idag? Och för att fira detta så tänkte jag fira med en riktig gourmé-lunch. Gick till den erkänt duktiga kocken Findus för att kolla vad som stod på dagens meny, och det visade sig vara lasagne.

Enda nackdelen med kocken Findus är att man måste värma maten själv, och där är där mina kock-skills kommer in i bilden. Såhär brukar jag göra när jag värmer micromaten. Ta ut pappformen ur kartongen, picka ett par hål i plasten, stoppa in maten i micron och sen är det bara att vänta på plinget. Samma procedur idag och när jag hörde plinget rusade jag till micron, för jag var vrålhungrig. Hade jag lyckats med konstycket att tillaga lasagnen då? ICKE!

Tydligen är jag inte uppdaterad nog på micromats-fronten. Men just denna rätt skulle man inte picka hål i plasten, utan den skulle avlägsnas före tillagning. Detta resulterade i att jag inte bara hade ostgratinering på min lasagne utan även plastgratinering.

Vart så neg så jag gick och köpte en kebab istället! Då slipper man den avancerade proceduren att tillaga maten, det verkar vara en för mig övermäktig uppgift.

1 kommentar:

Unknown sa...

Då skulle du varit med när jag sprängde en spenatpaj i micron! *garvar*