söndag 7 december 2008

Kinaskola. (specialskriven för Figge.)

Har satt ihop en liten lektion i kinapoker till Figge.

Först scoopar du båda simbas storstjärnor.



Sen när du hamnat HU mot "Stehl", vilket förövrigt är lika farligt som "swapping spit with an alligator", går man ut lite lugnt med en Royal.



Efter detta lägger man in en högre växel och lägger ett fyrtal i mitten bara för att visa att jag menar serious business. Inte som nån lallande JohnF som sitter där för att donera $$$.



Nu är det läge att sätta in dödsstöten, så vi kör ett enkelt scoop. Men då man alltid vill ha bonuspoängen så lägger vi även en bonushand. Denna hand skrämmer Stehl från bordet.



När jag sedan hittar honom sittande på ett texasbord måste jag ju fråga om vi inte ska spela mer.



HAHA!, han skrev sock istället för sick!

Då återstår bara den slutgiltiga frågeställning till Figge:


Är jag bättre än dig, eller får jag bara bättre kort än dig ?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hea skulle nästan vinna med dom korten.. Skulle vilja veta hur det här kontraktet med djävulen ser ut. Själen ska brinna forever and ever va???

notsofunky

Anonym sa...

ahmen..... hur kom ja me in i bilden då? VGD?

Funky Fred sa...

Fråga Figge, jag har inte en susning.