söndag 28 december 2008

Stor humor

Tomas var hos mig och återberättade en promenad som han och hans rottweiler gjorde här i mellandagarna. Han är ute och promenerar med hunden då han på en smal gångbana möter ett äldre par med en hund modell liten. För att vara extra snäll så går han lite extra långt ut till höger för att bana väg för dom äldre, men där var det mer eller mindre isbana.

Så i samma veva som han passerar paret släpper fotfästet och han känner att han håller på att stupa. Reflexmässigt försöker han hålla sig uppe och tar tag i det första han kan stödja sig mot, nämligen kärringens axel. Pang, bom, krash så ligger både Tomas och tanten ihopflätade på gångbanan, och deras hundar irrar glatt runt och ser till att knyta ihop dom ännu hårdare.

Han var visst också några ynka centimeter från att landa på parets hund och då hade nog inte denne varit i livet idag. Som grädde på moset blir maken agressiv och skriker:
- Men vaffan gör du!!??!

Äldre tanter har ju som hobby att bryta lårbenshalsen när dom halkar och han ville väl inte åka på någon dyr sjukhusräkning, så han hade inget direkt svar på mannens fråga utan spurtade därifrån såfort som möjligt.

Någon som har lyckats fånga detta på film kan få en fin slant för att skicka mig en kopia.

(Jag skrattade så jag allvarligt trodde jag skulle krevera, en kallsup lyckades jag också skratta mig till pga detta.)

Inga kommentarer: