onsdag 25 februari 2009

Dyskalkyli.


Aftonbladet hade en artikel idag som skulle behandla ämnet dyskalkyli, alltså siffrornas motsvarighet till dyslexi.

Jag förstår att det måste vara väldigt jobbigt att lida av det, t.ex inte förstå sig på tidtabeller, svårt med klockan/tidsuppfattning, procent, förståelse om pengars värde osv. (Ni vet allt detdär Helena, och till viss mån Tove lider av.)

Men att sedan journalisten som skriver artikeln själv lider av den sjukdomen han skriver om kanske är lite sådär. Eller är det bara ett smaklöst försök till humor och/eller ironi på dyslektikernas bekostnad?

Jag menar, här är sex tecken på dyskalkyli.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har då hellre Dyskalkyli än ligger ute på youtube!

Tove! vi Dyskalkylier måste hålla ihop, alla tre! :)

Anonym sa...

Alltså det här är ingenting jag skulle skriva på cv:n direkt men helt ärligt så måste jag svara ja på alla frågorna^^

Jag har hellre dyskalkyli än... än... ja det hea sa!