onsdag 11 februari 2009

Forslunds.

Ringde till VOLVO Forslunds igår och skulle höra vad dom skulle ta för att byta min kupéfläkt som börjat låta som ett tröskverk.

-Haj, jag tänkte höra vad det skulle kosta att få min kupéfläkt fixad?

-Antagligen NOLL kr.

-Det var bra pris, det kör vi på.

-99 ggr av 100 så behövs det bara en ordentlig upptining av bilen, det är ett filter som fryser igen, och ibland blir det ännu värre, så det blir is på själva fläktbladen som orsakar obalans.

-Aja, men provar tina upp den då, sen om det inte blir bättre får jag höra av mig då. Tack och bock!

Visst var det jävligt schysst av en bilfirma? Inte som firmorna man sett på insider och som man läst om, som byter en massa saker som är hela vara för att få lite $$$. Dom byter inte ens delar JAG tror är trasiga, trots att dom lätt hade kunnat göra det.

Hade dom sagt "det blir 2000:-" hade jag kommit körande i ilfart och sedan varit 2k fattigare, medans dom tinat upp min bil, och tjänat sina enklaste 2lax på länge.

Jag tycker det var schysst iaf, vet vem som ska få reparera min bil i fortsättningen.

Inga kommentarer: